Ruta per pobles bonics a l’Aveyron – França

També en / También en / Aussi en: Spanish

Una ruta amb cotxe per la regió de l’Aveyron a França, ens ha portat a descobrir una zona plena de contrastos naturals, amb molta història, respecte per l’entorn i per les seves tradicions.

Un viatge on cada passeig pels pobles ens ha fet sentir com estar en un conte.

Ens hem enamorat dels pobles que vam poder visitar a l’Aveyron. També dels seus nombrosos castells, de la història de Templaris que tenen i per formar part del Camí de Santiago pel seu pas per França.

En aquest petit vídeo resum també podreu veure les diferents localitats que vam visitar.

La Couvertoirade

És un preciós poble fortificat que us farà sentir com en l’edat mitjana amb un patrimoni arquitectònic excepcional construït pels Templaris. Tots els edificis guarden les seves construccions originals i així sembla que hàgim retrocedit diversos segles. Podeu passejar pel seu entramat de carrerons, visitar l’església, el castell templari del segle XII a més a més de veure cadascuna de les demostracions d’artesania.

Bozouls

Un lloc molt particular per la seva forma geològica. És un canyó de 400 m de diàmetre i 100 m de profunditat conegut com el “Trou de Bozouls”, un circ natural en forma de ferradura de cavall per on discorre el riu Droudou. En la part central es troba l’església i en el costat oposat, just en les parets de pedra estan les cases. Aquí és on ens vam allotjar durant l’estada en aquesta regió, en una casa del segle XIX, restaurada i amb unes vistes precioses: “La Maison du Traouc”.

Espalion

Destaca en aquesta població el Castell dels senyors de Calmont, els seus dos ponts, les cases penjant per sobre el riu i per l’estàtua del submarinista amb escafandra. La curiositat és que va ser en aquesta població que els senyors Rouquayrol i Denayrouze van inventar l’escafandra, que després va inspirar a Juli Verne per escriure la seva novel·la “20.000 llegües de viatge submarí”. Trobareu també el “Musée de l’Escafandre”.

Estaing

Al centre d’aquesta població s’alça el seu imponent castell classificat monument històric al 1945. Passejant pels seus carrers es poden apreciar façanes que van des del segle XVI fins al XVIII així com la seva església amb una gran escalinata. Estaing és lloc de parada i fonda per als pelegrins del Camí de Santiago que passa per França.

Conques

Segons expliquen, Conques va ser la inspiració per realitzar l’escenari de la pel·lícula de “La Bella i la Bèstia” de Disney. La veritat és que aquest petit lloc és una preciositat. Els seus carrers estan empedrats, les seves cases amb estructura de fusta, la romànica abadia, tot és bonic. Sens dubte una visita imprescindible.

Belcastel

Aquesta petita localitat forma part dels pobles més bonics de França. Una fortalesa, a la part alta de la roca per sobre de les cases del poble, que va ser restaurada a partir del 1974 animant així a que les altres edificacions també anessin renovades. Ara és un petit poble on es pot gaudir d’exposicions, de visites a artesans, del seu pont medieval així com de l’església. Compten amb gran espai verd on poder menjar a l’aire lliure.

Najac

Un únic carrer transcorre des de l’entrada del poble fins a arribar a dalt, on hi ha el Castell Real de Najac construït a mitjans del Segle XIII. La gran plaça, les seves cases i la seva distribució fan d’aquesta població un lloc entranyable i que podem visitar donant un bonic passeig.

Però no són solament els pobles que ens han fascinat, també els seus paisatges i terres tan treballades que anem veient a mesura que avancem per les seves carreteres secundàries, de les quals hem recorregut molts trams i ens han fet gaudir de l’entorn natural i els prats.

De verds prats passem a veure el vermell dels petits canyons de “Le Rougier de Camarès”, amb aquesta terra vermellosa que ens recorda, a petita escala, al Canyó del Colorado. Un lloc una miqueta insòlit on també pasturenn les cabres que donen la llet per a l’elaboració del conegut formatge de Rocafort que madura en les coves del la paret rocosa on es troba el poble Rocafort-sur-Soulzon. Allà ens vam apropar per realitzar la visita i veure els locals on es produeixen els formatges.

Una visita imprescindible és també la infraestructura d’arquitectura moderna més coneguda de la regió: el viaducte de Millau. Malgrat haver-ho vist en moltes fotos, veure-ho en directe és impressionant.

Ens hem emportat cap a casa alguns dolços locals: un deliciós brioix amb un forat al centre anomenat “Fouace” molt típic del lloc, un pa d’espècies dolç que és una delícia i un pastís anomenat “Gâteau à la Broche” sense conservants que té forma de piràmide. Tot deliciós.

Amb aquesta escapada podem completar una primera ruta que vam fer per visitar 7 pobles amb encant al Sud de França, prop de Tolouse.