Viatge de 15 dies a Japó

També en / También en / Aussi en: Spanish

Com ens vam decidir a viatjar al Japó amb nens? La veritat és que va ser parlant un dia a casa. Les nenes demanàven anar lluny de viatge  i conèixer altres cultures i ens van dir que volien conèixer Japó. Com també teníem moltes ganes de conèixer-ho ens vam decidir a preparar el viatge al país del sol naixent.

Vam programar el viatge per a l’època del Hanami, que és l’època de l’any en què els cirerers estan en flor, a la primavera. Així que vam aprofitar 15 dies per Setmana Santa per posar rumb al Japó.

Aquesta és la ruta que vam fer en les dues setmanes:

Dia 1: Viatge de Barcelona – Dubai – Osaka

Vol de Barcelona a Dubai i Dubai a Osaka. Vam volar amb Emirates i encara que surt una mica més car, t’estalvies una escala i temps, si vas una mica just de dies, i la companyia m’encanta. Van ser un total de 16 hores de vol. Malgrat el cansament, en arribar a Osaka, encara ens van quedar forces per a visitar el carrer Dotombori on les façanes dels edificis tenen figures gegants que representen els productes que venen. També vam passejar per unes galeries comercials plenes de botiguetes on venen de tot i més: Shinsaibashi.

Dies 2 a 5 :

Trasllat d’Osaka a Kyoto, on vam estar allotjats 4 dies per visitar els atractius de la zona.
– Santuari de Fujimi Inari: aquí es poden veure milers de Torii, els coneguts arcs vermells , en un recorregut de 4 Km. Es troben uns darrere els altres formant túnels fins a arribar al cim de la muntanya. Al dalt de tot, les vistes de Kyoto són molt boniques.

– Temple de Tenryu-ji i el bambusal a Arashiyama: aquest temple compta amb un dels jardins considerat dels més bonics del Japó. Malgrat trobar un dia plujós, ens va encantar poder veure els primers cirerers en flor. És una meravella! Un jardí zen, amb cada element disposat d’una forma molt estudiada: les flors, els arbres, els rierols, les pedres… Segur que a la tardor ha d’estar preciós també.

Al costat del Temple de Tenryu-ji es troba el bambusal de Arashiyama. És un bosc de grandiosos bambús que es visita seguint un camí no gaire llarg.

– Barri de Geishas de Gion: Aquest barri guarda el seu aspecte d’època i és molt agradable passejar pels seus carrers al costat del rierol Shirakawa.

Vam tenir la sort de poder veure una Geisha travessar el carrer i, encara que van ser segons, és un moment que no s’oblida per la bellesa que transmeten.

Vam aprofitar que es feia fosc per sopar en un dels restaurants típics de la zona, asseguts sobre uns coixins i agafant el menjar de la planxa calenta que formava la taula. Una experiència per a tota la família.

– Temple de Todai-ji en Nara: el que realment ens interessava veure allà era el gran Budha del temple. Per arribar fins a ell es passa per uns jardins plens de cérvols que campen en llibertat i estan considerats com a missatgers dels Déus pels habitants. Estan acostumats al fet que la gent els compri unes galetes especials per a ells, que venen allà mateix. Només amb ensenyar la mà s’acosten a tothom perquè els donin menjar.

En arribar al temple Todai-ji aquest ens va impressionar molt. Les portes enormes abans d’entrar al recinte són imponents. Una vegada arribem a la porta ens podem purificar amb l’encens abans d’entrar i quedar impressionats per la grandària del budha, Daibutsu: 15 metres d’altura.

En el mateix temple, en una de les columnes de fusta, hi ha un forat on la gent que ho desitja passa per ell. Aquest forat és de la mesura d’un dels orificis del nas. Així podem fer-nos a la idea de la grandària de l’estàtua.

– Un dia a Koya-san: en aquesta localitat es troba el cementiri de Okunoin que alberga milers de tombes. Des de l’entrada fins al mausoleu principal es passa per un camí d’uns dos quilòmetres en els quals veureu arbres centenaris envoltats de tombes, que per a nosaltres (occidentals), ens resulten molt curioses. Al costat del mausoleu, es troba la Sala de les Llums on milers d’aquestes sempre estan enceses, diuen que alguna porta centenars d’anys encesa.

Dia 6 a 7:

Trasllat de Kyoto a Kanazawa.

Una visita imprescindible a Kanazawa són els jardins de Kenroku-En, considerats uns dels top 3 al Japó. Us puc assegurar que és un lloc preciós. Vam estar allà just el dia en què se celebrava la festa del Hanami, (la festa del cirerer en flor). Ens van aconsellar anar al vespre per veure el jardí il·luminat, així que vam arribar a mitja tarda i va ser molt bonic passejar per les seves diferents zones, veure tots els arbres en flor, els ponts, l’aigua. A més, allà veureu el Castell de Kanazawa que s’alça al costat dels jardins.

– Des de Kanazawa vam agafar un autobús per passar el dia a Shirakawa-go. És un indret declarat Patrimoni de la Humanitat. Les cases d’aquestes valls són característiques pel fet que les teulades tenen una forma triangular molt pronunciada a causa de l’abundant neu que cau a l’hivern, estan realitzades amb palla i els seus propietaris les van renovant cada cert temps. Moltes d’aquestes cases s’han convertit en museus que pots visitar i veure com era la vida en elles fa uns anys.

Dia 8:

Trasllat de Kanazawa a Takayama

Takayama bé mereix una visita per a passejar pels seus antics carrers, que et fan retrocedir en el temps, i veure el seu barri antic que està ple de temples, fàbriques de sake, ryokans,… També trobeu llocs de menjar on gaudir de la deliciosa gastronomia japonesa.

Dia 9:

Trasllat de Takayama a Hakone.

– Arribem a Hakone al fer-se fosc i després de passar la nit ens vam disposar a realitzar la ruta turística del lloc. Diuen que és un dels millors indrets per a veure el Mont Fuji, encara que nosaltres vam agafar un dia ennuvolat, pluja i amb ràfegues de vent molt forts que van obligar a cancel·lar totes les activitats. Però vam tenir la sort que s’obrís uns segons un forat en la boira per a mostrar-nos el Mont Fuji mentre anàvem en telecabina i en el camí de tornada vam poder veure el seu cim tot nevat.

També vam poder veure les sulfuroses muntanyes de la Vall de l’Infern: Owakudani. Una curiositat d’aquest lloc són uns ous negres que tenen a la venda. Aquests es couen en l’aigua sulfurosa de la vall i per això surten d’aquest color. Nosaltres no els vam tastar però segons diuen saben igual.

Dia 10 a 13:

Trasllat de Hakone a Tòquio.

Akihabara: és el conegut barri electrònic. Aquí es troben les botigues de manga, edificis sencers dedicats als jocs electrònics i sales de màquines per a intentar pescar alguna de les joguines del seu interior. Un carrer ple de llums i neons.

– El carrer Takeshita en Harajuku és un altre dels imprescindibles a Tòquio per a conèixer la moda de les Lolitas o els Cosplay. Aquí trobeu molts locals que venen roba característica que segur que atreu la vostra atenció. És un carrer no gaire llarg però únic pel que val la pena visitar-lo.

Odaiba: és una illa artificial de Tòquio on es pot passar un dia sencer veient totes les atraccions que es troben allà. Centres comercials amb activitats, el Museu Nacional de la Ciència Emergent i la Innovació on vam poder gaudir d’una presentació realitzada pel robot ASIMO, un mini parc de Legoland, visitar un antic vaixell d’exploració per l’Antàrtida, veure la rèplica de l’Estàtua de la Llibertat i gaudir del skyline de Tòquio a la nit, entre moltes altres coses.

– El temple Sensoji en Asakusa: conegut per tenir un fanal enorme a la porta principal. Trobareu moltes botigues al carrer que porta fins al temple principal. És un contrast entre la història del Japó i la modernitat d’avui dia que envolta aquest lloc.

Dia 13: Viatge de tornada de Tòquio a Dubai i de Dubai a Barcelona.