Roma en 3 dies

També en / También en / Aussi en: Spanish

Ens plantejàvem fer una escapada però disposàvem de poc temps així que vam decidir visitar Roma en 3 dies amb nens.

Queda claríssim que és impossible conèixer aquesta preciosa ciutat en tan poc temps però va ser prou temps per veure els llocs més emblemàtics i més coneguts.

Si us decidiu a escapar-vos a Roma, nosaltres vam fer aquest full de ruta i pot ser que us serveixi per començar a preparar el viatge amb algunes dades pràctiques, també amb una opció d’hotel que ens va encantar i les webs on reservar entrades i així evitar les cues.

Dia 1:

Vam arriba a l’aeroport de Roma-Fiumicino i vam agafar un trasllat privat. En ser 5 persones no sortia malament de preu i molt més còmode per arribar fins a l’hotel. La companyia era COTAV, encara que hi ha moltíssimes més a l’aeroport mateix.

Ens vam allotjar a l’Hotel Smooth Hotel RomeTermini, un hotel que ens va anar d’allò més bé perquè disposen d’habitacions familiars completament noves. Així que després de deixar les maletes, vam posar rumb cap el centre de Roma.

El pla de la tarda era passejar pels carrers i veure 4 llocs molt coneguts: la Piazza Spagna, la Fontana di Trevi, el Panteó d’Agripa i la Piazza Navona.

La Piazza de Spagna i la Fontana della Barcaccia que representa un vaixell. Una visita imprescindible a Roma per veure la seva escalinata de 135 esglaons.

La Fontana di Trevi. Què dir d’ella! Malgrat haver-la vist milers de vegades en fotos, una vegada allà la veus esplendorosa i magnífica. Com molts ja sabeu, explica la llegenda que lleçar una moneda d’esquena a la font t’assegura tornar a Roma. Tant de dia com de nit, la Fontana di Trevi és preciosa.

El Panteó d’Agripa, és una visita imprescindible per veure el temple millor conservat de l’antiga Roma. Amb la seva forma circular a l’interior i la seva gran cúpula amb un forat al centre que deixa passar la llum, és un edifici que impressiona només entrar. L’entrada és gratuïta.

La Piazza Navona és una plaça amb molt ambient, solen haver parades de venda de quadres així com algunes actuacions d’artistes de carrer que amenitzen el passeig en aquest lloc emblemàtic. Destacar una de les seves fonts, la Fontana dei Quattro Fuimi, amb 4 Déus esculpits representant els 4 rius més importants coneguts en aquella època: el Nil, el Ganges, el Danubi i el Riu de la Plata.

De tornada a l’hotel no vam poder evitar menjar-nos un gelat italià encara que fos ple mes de gener. Però és que allà els gelats es mengen durant tot l’any i trobareu moltíssimes parades per comprar-los. Nosaltres ho vam fer a la gelateria Venchi, que està molt prop del Panteó i de la Fontana di Trevi, el local en si ja és molt curiós amb la seva cascada de xocolata i per la manera que tenen de prepara les boles del gelat. I estan boníssims!

Dia 2:

El segon dia el vam dedicar a visitar el Coliseu i passejar pel Fòrum Romano. Per poder accedir a l’interior d’aquests dos llocs cal pagar entrada. Encara que des de l’exterior pots veure gratuïtament una part d’ells, per a nosaltres va ser molt interessant entrar. Us aconsellem reservar i comprar online les entrades per evitar les cues que es formen. La compra online té un sobrecost de 2 euros però val la pena ja que pots estalviar-te com a mínim una hora d’espera. Nosaltres les vam comprar a la web oficial i vam entrar directament sense fer gens de cua per l’accés reservat a les compres online. Amb la mateixa entrada pots visitar el Coliseu, el Fòrum Romano i el Palatino.

En acabar aquestes visites amb tanta història, vam decidir anar cap a Trastévere, creuant el riu Tévere. Com de camí ens coincidia que passàvem prop de la peça de marbre coneguda com la Boca de la Veritat, doncs vam parar per introduir la mà i veure qui de nosaltres deia més mentides… Una parada curiosa per als nens. Aquesta peça la trobareu en el porxo de l’Església de Santa María in Cosmedin.

Sortint d’allà, directament arribem a Trastévere. És un dels barris amb carrers estrets, encantadors, on es respira l’ambient no tan turístic i més veritable de Roma. Un lloc on trobar productes locals i les seves aromes, bars i restaurants on parar a prendre alguna cosa o sopar i veure la vida dels habitants del lloc. Aquí vam sopar aquest dia i vam menjar molt bé, amb una sopa de verdures boníssima que ens va anar de meravella per canviar una mica de pizza.

Vam tornar a l’hotel caminant per gaudir de la ciutat amb les llums de la nit. Sempre es viu un altre ambient al vespre i permet conèixer la ciutat d’una altra manera.

Dia 3:

Aquest dia el vam dedicar a conèixer el Vaticà i els seus museus. Així que a mig matí anar cap a allà.Vam arribar pel pont de Sant Angelo per trobar-nos de front el castell que porta aquest mateix nom.

Direcció ja cap a la plaça de Sant Pere al Vaticà, les grans dimensions de la plaça i l’edifici no ens deixen indiferents. Vam fer uns 20 minutos de cua per poder entrar a la Basílica de Sant Pietro, passant abans per uns controls de vigilància i detectors de metalls. No vam fer molta cua pel que ens havien dit que solen ser molt més llargues. L’entrada és gratuïta.

També vam voler visitar els Museus del Vaticà i poder gaudir de la Capella Sixtina (no es permet fer fotos). I ens va encantar a tots!! En aquest cas optem per llogar les àudio-guies i val la pena. Tenen unes per a nens que, per al meu gust, les explicacions són molt més xules que les d’adult.

En aquests museus no solament visites la Capella Sixtina, també pots veure escultures, una sala amb sarcòfags i mòmies egípcies, quadres explicats molt bé amb l’àudio-guia infantil, una sala molt llarga amb una il·luminació molt bonica i plena de Mapa Mundis i passar per una preciosa escala de caragol.

Així com en el Coliseu, també pots comprar l’entrada per internet al seu web oficial i estalviar-te molt temps perdut en les cues.

Tots els trajectes els vam fer a peu, la qual cosa ens va permetre gaudir també dels passejos pels carrers de Roma, veure els centenars de botiguetes que venen de tot, les nombroses gelateries i restaurants, passar pels carrers empedrats, sentir el ritme de la vida a la capital italiana i gaudir tant del dia com del vespre a la ciutat.

Amb aquestes visites va acabar la nostra estada a Roma. En tenir un parell de dies més vam allargar el nostre viatge a Florència i Pisa que us explicarem en un altre post.