Excursió a Andorra: Vall del Madriu Perafita Claror

També en / También en / Aussi en: Spanish

Andorra compta amb tres Parcs Naturals: la Vall de Sorteny, les Valls del Comapedrosa i la Vall del Madriu Perafita Claror. Són tres llocs preciosos on realitzar moltes excursions i de diferents nivells. Per a les famílies amb nens molt petits, el més fàcil és el que porta fins al refugi de Sorteny i que us explico en aquest altre article o bé en altres indrets d’Andorra que podeu llegir aquí.

En l’excursió que us proposo ara, tot i queel camí arriba fins al refugi de L’Illa (ruta de nivell alt), també porta fins al refugi de Fontverd al Parc Natural de la Vall del Madriu Perafita Claror. Segons si els nens estan acostumats a caminar l’edat mínima serà diferent, però és una ruta que es pot fer correctament a partir dels 8 o 9 anys.

Dues rutes diferents permeten arribar fins a Fontverd, la més fàcil és agafant el camí de Coll Jovell per Engolasters i l’altre camí és pujant pel pont de la Carretera de la Plana que és el que agafem aquí.

El parc va ser declarat Paisatge Cultural del Patrimoni Mundial per la Unesco l’any 2004.

Amb un desnivell d’uns 260 metres positius i uns 12 Km anada i tornada, la ruta comença per un camí empedrat que servia antigament per al transport del ferro que s’elaborava en les fargues que es troben una mica més amunt.

Després d’una estona de camí envoltats de pins, la vall s’obre per deixar pas a uns camps on trobem les fargues: és Ràmio. Segons l’època de l’any també tindrem la sort de creuar-nos amb cavalls que pasturen per aquestes muntanyes.

Seguim pujant al costat del riu, envoltats de bonics paisatges fins a arribar a Fontverd. Aquí és on es troba el Refugi de Fontverd. És un bon lloc per passar una estona per gaudir de l’entorn. Està al costat del riu que podeu creuar a travès d’un pont de fusta.

A partir d’aquest punt la ruta continua fins al Refugi guardat de l’Illa, però aquesta ruta requereix de bones condicions físiques i més temps ja que l’excursió sencera fins a allà són unes 4 hores mínim només anada.

Si vols veure més excursions a Andorra amb nens pots trobarles en aquest enllaç.