Un cap de setmana a Andorra amb nens

També en / También en / Aussi en: Spanish

Passar un cap de setmana d’estiu a Andorra amb nens us pot arribar a sorprendre moltíssim sobretot si ho gaudiu en un entorn natural. Hem tingut la sort de fer turisme al nostre propi país i encara que és petit, fins i tot nosaltres ens hem sentit com estar descobrint Andorra des d’un altre punt de vista.

Per aconseguir aquesta sensació, el primer ha estat poder allotjar-nos en un hotel lluny del centre comercial i envoltat de natura. Hem estat a l’Hotel Park Piolets Mountain & Spa a Soldeu. Els agraïm aquesta oportunitat ja que des d’allà hem passat un cap de setmana fantàstic gaudint de les activitats que es troben a prop i també dins del mateix hotel.

A continuació us parlo de les activitats que vam realitzem seguint l’ordre tal com les vam fer.

Una de les visites que no us podeu perdre amb els nens és passar el matí o bé tot el dia és el Family Park (MontMàgic) de Canillo. Aquest indret és una de les zones de l’estació d’esquí de GrandValira que a l’estiu es transforma per oferir diversió en família. Proposen diferents activitats i estan adaptades a diferents edats: trampolins, karts, saltadors, canoes, tirolines, camins amb llegendes i moltes altres.

Com a exemple, nosaltres vam pujar als caiacs. Disposen de diferents embarcacions, entre elles els caiacs de grup i els individuals. Durant mitja hora podeu gaudir del relax remant per l’embassament i gaudir de les magnífiques vistes.

L’activitat estrella del lloc és la tirolina de 550m de llarg. Segons el pes o grup de persones/família us aconsellaran una forma o una altra per llançar-vos per ella. En el nostre cas vam baixar un adult amb una nena en tàndem. Encara que al principi impressiona, en arribar a l’altre punt, les nenes volien tornar a lliscar per ella. L’experiència és súper xula!

A mitja tarda vam tornar a l’hotel. Fins a les vuit de la tarda, disposen d’animació, jocs de taula, parc de boles, wii i manualitats a la zona del Kid’s Club, així que les nenes es van quedar jugant. Tenen una persona que s’ocupa d’aquesta zona així que vam poder estar prenent alguna cosa en el hall mentre elles s’entretenien amb altres nens.

Es mereix un menció especial la zona del buffet per al sopar. És molt variat amb diferents zones on trobar el que més us vingui de gust sopar. Sense oblidar les postres que, així com l’oferta del buffet, han estat dissenyats per l’escola d’hostaleria Hofmann de Barcelona (amb un estel Michelin). Gairebé que dedico tot el sopar a provar cadascun d’aquestes postres!

Quan ens allotgem en hotels, solem tenir dificultats per trobar habitacions on capiguem tots. Doncs a l’Hotel Park Piolets Mountain & Spa disposen d’habitacions que estan formades de dues habitacions en les quals poden arribar a allotjar fins a 6 persones. A més són de fusta natural, tenen molt bones vistes i compten amb totes les comoditats.

L’endemà, ens va tornar a sorprendre el buffet de l’esmorzar. Aquesta vegada, ens vam trobar amb una proposta de menjar variat i amb productes saludables. Perfecte per afrontar un nou dia.

Al matí vam decidir fer una passejada amb bici. Com l’allotjament és un hotel BikeFriendly, vam poder deixar les bicicletes a la sala de les bicis: el cycling room. També vam poder arreglar quatre coses abans de marxar. Les nenes també van voler arreglar les seves pròpies bicis amb les eines que tenen a la disposició dels clients. Ens faltaven un parell de bicis però les vam poder trobar a Esports Elit a Canillo, molt a prop.

A només 1km, trobeu la Vall d’Incles i és allà on vam fer el passeig. És un lloc preciós que heu de visitar en la vostra escapada a Andorra. És una carretera (encara que també hi ha un camí pel costat oposat) que podeu fer fàcilment a peu, amb bici o en minibus elèctric a l’estiu. El paisatge és molt bonic fins al fons de la vall. Podeu veure Bordes (cases tradicionals d’Andorra), vaques o cavalls pasturan i sentir l’aigua dels rierols mentre passegeu. Quan arribeu al fons de la vall, des d’allà comencen molts camins de muntanya que també són preciosos; com per exemple el que porta fins al llac més gran d’Andorra: el Llac de Juclà. En aquest enllaç podeu trobar l’excursió que vam fer fins a allà.

S’acabava el cap de setmana i abans de tornar a casa des de l’hotel ens van proposar gaudir de la zona de massatges, relax i spa Alquímia que tenen. Vam sortir totalment renovats després del massatge i les bombolles a les piscines.

En cap de setmana resumit en un vídeo: