Concurs – Relat 5: “Primer viatge sola a l’Argentina – Brenda 7 anys”

NOTA: Aquest relat ha estat escrit parcialment per la Brenda de 7 anys, amb la seva manera d’explicar-ho.

Al mes de juny, la Brenda va demanar: “m’agradaria anar a Argentina a veure al meu pare i “la mare hem va dir que d’acord”. Li vam explicar que era molt lluny, que allà era hivern, i que estaria gairebé un dia per arribar. Però com li feia il·lusió, doncs prepararem el viatge.

Vam treure el bitllet d’avió, vam contractar una hostessa i després vam fer tota la paperassa que, la realitat no va ser tanta, simplement una autorització de recollida a Buenos Aires i la entrega a Barcelona.

Doncs a l’acabar l’escola, varem fer la maleta juntes i tota decidida vam marxar cap a l’aeroport: allà “feliz como una perdiz” hem va fer una abraçada i hem va dir: “tranquil·la mama estic preparada”.

Va marxar a les 20h i va arribar a d’estí a les 17h de la tarda ja que tenen 5 hores de diferència.

Allà, el seu pare l’estava esperant amb la seva germana de 2 anys que només es coneixien per skype. Va ser molt emocionant! Les dues germanes abraçades com si es coneguessin de sempre.

Primera abraçada amb la seva germana Maitena.

Els dies de fred i de neu a la zona de la Patagonia, d’on es el seu pare, la posaven força de mal humor ja que l’hivern a Andorra es fa llarg. Però a Esquel, que es un poble gran, els nens surten igual.

Va muntar a cavall al ranxo del seu iaio, va gaudir del fet d’estar amb la família i sobretot de la germana.

Durant 24 dies va estar a Esquel, on va fer noves amistats.

Diàriament parlàvem amb skype i m’explicaven les aventures diàries i, la veritat, gràcies a aquestes tecnològies es fa molt més fàcil no tenir a la teva princesa al teu costat.

Tota una experiència de viatjar sola, tot i estar controlada en tot moment.

Foto de la Brenda durant el vol.

Quan va tornar feliç, molt més madura, amb tant Internet, llegeix i escriu molt ràpid, i tot el que ha après a nivell cultural… es impressionant! Es molt més responsable.

Aquesta historia la explico perquè sempre havia dit que fins que no tingues 18 anys no viatjaria sola i la realitat es diferent, simplement quan estan preparats i si es prepara amb seguretat, surt genial.

Estic orgullosa de lo valenta i autònoma que es la Brenda. Això es el que, com a mare, m’ha donat força per deixar-la marxar.