Un passeig per Sevilla a Setmana Santa

També en / También en / Aussi en: Spanish

Que bonica és Sevilla! Diverses vegades he visitat Sevilla però aquesta és la primera en família i com diu una seguidora nostra, Sevilla té moltes coses que oferir per a famílies. La veritat és que haurem de tornar perquè el temps que hem passat allà ha estat curtíssim, tan sols un dia, i ens ha sabut a molt, molt poc.

El primer que cal fer en arribar és passejar per tots aquests racons tan bonics com la Juderia i el Barri de Santa Cruz. A cada carrer, a cada cantonada, en cada racó hi ha una cosa bonica. Les cases i els seus colors, els balcons amb flors, el secret dels carrers, i els meravellosos patis omplen la vista de coses boniques.

Passejant ens trobem amb els aparadors plens de complements tradicionals com les castanyoles o els ventalls. I tota la quantitat de dolços que hi ha a Andalusia. Tots boníssims! Pel que no podem evitar emportar-nos uns quants per a degustar-los durant uns dies després del viatge.

En aquest mateix barri vam menjar molt bé, al pati del restaurant La Cova.

En arribar a la Catedral de Sevilla, la preciosa torre de La Giralda ressalta amb els seus 97,5 metres d’altura (101 metres comptant la veleta). És una de les icones de la ciutat i no és per a menys, la seva bellesa és fascinant. Es diu que va arribar a ser en el seu temps la torre més alta del món.

Tant la Catedral com La Giralda es poden visitar, podeu trobar la informació en el seu web oficial.

I al costat d’aquesta es troba el Real Alcázar, una visita imprescindible. Si voleu evitar cues, el millor és comprar l’entrada per avançat a través del seu web oficial.

Continuem passejant fins a arribar al Parc de Maria Luisa un lloc perfecte per a gaudir d’aquesta zona ajardinada amb les seves fonts i ombres per als dies més calorosos. Allí és on trobem la gran Plaza d’Espanya.

Tota ella és bonica: els porxos, els taulells amb 49 províncies representades seguint el lateral de la plaça, el canal pel qual pots ferr una passeig amb barca, els 4 ponts que creuen el canal i la font que es troba just en el centre i que va d’allò més bé els dies calorosos per a refrescar-se amb les gotes d’aigua que s’enporta l’aire. Un moment molt divertit també!

De tornada al centre, seguim el riu Guadalquivir per a trobar-nos amb la Torre del Oro. Se la coneix per aquest nom degut a aquest efecte daurat que donaven les rajoles que la cobrien i la seva funció era defensar de les invasions que poguessin arribar pel riu.

Volíem que les nenes coneguessin l’art flamenc i ens vam decidir per assistir a un espectacle. Ens vam deixar guiar per la informació que vam trobar per internet i vam reservar per a anar al Palacio Andaluz. Nosaltres no som experts i ens va encantar aquesta representació. Tens diferents opcions per a les entrades: les entrades simples on et serveixen un aperitiu mentre veus l’espectacle, l’opció amb tapes i l’opció amb menjar a la carta. Com vam triar l’horari de les 9 de la nit, vam preferir agafar l’opció de tapes per a quan acabés ja haguéssim sopat i va ser una opció encertada. Les tapes per a nosaltres eren copioses i comptaven també amb postres, així que va ser perfecte.

El colorit dels vestits, la qualitat dels artistes i els balls ens van encantar. Ho recomanem per a anar amb nens. Elles van sortir encantades.

La nostra visita va coincidir amb Setmana Santa i vam poder veure en directe les processons. És una gran diferència poder viure in situ els actes que es fan durant aquestes dates. Vam poder veure algunes confraries que feien una processó diürna i altres nocturna, a mi, la nocturna em va impactar molt més. Hi ha molta gent esperant que passin els penitents amb els “Capirotes” (les caputxes punxegudes), el ritme de tambor o passos i sentir l’olor de l’encens que precedeixen a la Verge. Si coincideix que estàs en un lloc on paren i descansen els portadors és tot un luxe. El que també em va marcar, malgrat la quantitat de gent que hi havia, va ser el silenci que es va fer mentre arribava la Verge, va estar parada en el lloc on estàvem i fins que va passar.

Va ser tota una experiència.

El dia va acabar deixant-nos milers de coses que fer i veure a Sevilla. Va ser tan ràpida la nostra parada que és una obligació tornar a aquesta preciosa ciutat.

Ens vam allotgjar en ple centre de Sevilla en un dels apartaments amb terrassa de Nine Suites. Molt cèntrics per a poder aprofitar al màxim la nostra estada a Sevilla.