Concurs – Relat 4: “Vacances Galícia i Cantàbria”

Som una família de 3 membres, els pares i una nena de 8 anys. Hem estat de vacances uns 15 dies, dels quals la pràctica totalitat a Galícia, ja que a Cantàbria vam parar només a la tornada per tal de que el camí no es fes tan llarg.

A Galícia, hem estat allotjats en una caseta de poble molt maca, de la qual malauradament no tenim fotografies. Només hi hem dormit, ja que ens hem bellugat molt per la zona (La Estrada,Pontevedra). La zona és mundialment coneguda per “La Rapa Das Bestas”, festa anual que consisteix en tallar l’excés de pèl dels cavalls salvatges i on molts joves de la comarca demostren la seva valentia…per la televisió sembla més gran!!!

abril 2014 067 (Large)

També podem trobar ben a prop agrupacions d’hórreos gallecs molt curioses…

abril 2014 059 (Large)

Donat que coneixem mòlt Galícia, aquesta vegada hem optat per fer coses una mica diferents a les habituals. A dir que hi ha infinites coses per fer a Galícia, però anar a mercats, platja i sobre tot disfrutar de qualsevol racó sense tenir res preparat és lo millor que es pot fer.

No cal dir lo bé que es menja allà i lo bé que s’ho passen els nens, si són de menjar bé,  ja sigui en qualsevol lloc, a casa o inclús en un vell molí reconvertit en restaurant…impressionant! I els nens disfrutant del menjar i dels innombrables peixos que esperen que algú els hi tiri una motlla de pa…

abril 2014 001 (Large)

També les platges són mòlt maques, tot i que l’aigua és més freda que al mediterrani…cal ser valent per ficar-s’hi a l’aigua!!! Vam optar per visitar les illes Cíes, ja que no les havíem visitat encara…vam agafar el vaixell al port de Vigo, que porta gent cap a les illes i viceversa…el resultat, tot i que és un lloc concorregut és espectacular…per alguna cosa la platja de Rodas és considerada la millor platja del món…i els crios, encantats!

abril 2014 047 (Large)

abril 2014 103 (Large)

abril 2014 105 (Large)

Per qui no li agradi la sorra, però sí l’aigua, Galícia compta amb innombrables llocs d’aigua calenta medicinal, les famoses termes, ja utilitzades pels romans. Normalment tenim uns llocs condicionats i de construcció moderna on gaudir de l’aigua per mòdics preus (de l’orde de 5 euros per persona), o si no es vol pagar, sempre tenim sortides del brollador termal, que forma pous on la gent disfruta de les qualitats medicinals d’aquestes aigües de manera gratuïta. Solen estar a tocar. Dir que donem fe de que aquest aigua és molt potenta a nivell de mineralització, ja que hem sigut testimonis de com objectes de plata, com anells, arracades, es tornen negres a l’instant només tocar aquest aigua…increïble!!! Malauradament a l´interior dels espais de pagament no deixen fer fotos, llàstima….

abril 2014 077 (Large)

També es pot optar per incomptables platges fluvials gratuïtes, com aquest del rio Barosa…una impressionant zona on es troben molins antics en fila, més de 7, i que antigament aprofitaven la pendent i força de l’aigua…

abril 2014 028 (Large)

abril 2014 005 (Large)

Galícia també compta amb innombrables tresors arqueològics, com petroglifs, castros (poblats celtes), etc…llàstima que el tema no estigui massa explotat i s’hagi d’investigar una mica per trobar-los….val la pena, en aquest cas, els Petroglifos de Mogor, a Marín…coses com aquestes les trobem a dojo allà…als nens els hi agrada veure els “dibuixos dels nens de la era de pedra”!

abril 2014 122 (Large)

Per qui li agradi la història, també es poden visitar coses com ara les Torres de l’Oest, a Catoira, unes antigues torres medievals de vigilància…el poble té unes reminiscències viquingues que fan que avui en dia encara es celebrin festes d’aquest tipus…als nens els hi encanta això!

Per sort, cal dir que a Galícia vam agafar sol tots els dies, menys els 3 últims. Us ben asseguro que no ens podem queixar….

A la tonada, vam decidir parar 1 dia a Cantàbria, concretament a una casa rural del bonic poble de La Hermosa, molt a prop de Solares, d’on prové la coneguda aigua, i que compta amb un balneari de gran reputació. Es tracta d’un bonic i rústic poble, que realment ens va encantar. No hi ha gaire cosa a fer, però poder aquest és l’encant. A 30 mn. en cotxe es pot trobar el conegut parc d’animals de Cabárceno, però per desgràcia no hi vam poder anar, ja que havíem de continuar el viatge de tornada. Un altre cop serà…