île-de-Ré

També en / También en / Aussi en: Spanish

Volia portar les nenes a una illa petita, de fàcil accés, amb pobles petits de pescadors, amb marees que pugessin i baixessin, que es pogués visitar en un dia i que hi hagués un far. La pregunta era: on poder trobar això?

Quan vaig llegir sobre l’Île-de-Ré a França, només amb aquest nom tan poètic ja hem va atreure l’atenció. Segur que estaria bé.

L’île de Ré es una illa que es troba a la costa Atlàntica de França i està lligada mitjançant un pont de 3km a la ciutat de La Rochelle. Tot el que buscava ho vam trobar en aquesta petita illa (30Km de llargada i 5km d’amplada).

Només creuar el pont ens trobem una platja a la dreta on la marea baixa pel matí i es perfecte per anar a veure els vivers d’ostres i músculs.

En una altra de les platges (al poble de La Couarde) es pot parar a recollir petxines i fer pesca a peu de varis crustacis, això si, sempre respectant les mides mínimes per poder agafar-los.

I la veritat es que és genial pels petits. Amb tot el que trobaran a la platja amb la marea baixa no es cansaran mai de voler agafar totes les petxines i cargolets de mar.

Si continuem avançant per l’illa, a l’altre extrem, trobem el conegut Phare des Baleines (Far de les Balenes), construït l’any 1849.

Es un far molt alt (57 metres) que es pot visitar fins a dalt de tot pujant una escala de cargol de 257 esgraons i gaudir d’unes vistes magnífiques vistes cap a l’Oceà Atlàntic, en aquest cas amb la marea baixa.

També es pot visitar el Museu de l’Antic Far de les Balenes de l’any 1682 i classificat com a Monument Històric.

De tornada val la pena parar al petit poble de pescadors més important de l’illa: Ars-en-Ré. Es conegut per la seva Església de Saint-Étienne que te un campanar molt peculiar: pintat en blanc i negre i que serveix de guia pels mariners.

Passejar-se pels carrers amb casetes tan boniques i florides que donen aquest toc tradicional a l’illa es tot un plaer.

Tenen una curiositat amb els rucs de l’illa i es que porten una espècie de pantalons, se’ls coneix com Âne en culotte. Es diu que els hi posaven aquesta roba per evitar les picades de mosquits en els aiguamolls.

No em vam veure cap de veritat, però si en vam trobar un per fer la foto.

I encara es poden visitar més coses: les salines, l’Esglèsia de St. Martin-de-Ré (Patrimoni Mundial de l’Unesco), molins i una fortificació a La Flotte-en-Ré. Així que l’Île-de-Ré es mereix passar almenys un parell de dies o tres per gaudir-la plenament.

Nosaltres vam recórrer l’illa en cotxe, però es ideal per anar en bicicleta; es molt plana i està molt ben preparada per anar amb els nens.