Família Intrèpida a Sant Joan de les Abadesses: un molí, bicis i moltes llegendes.

També en / También en / Aussi en: Spanish

Si ja vau llegir la nostra aventura de Pirates a la Vista en el primer alberg que vam visitar amb el programa de Família Intrèpida, ara us porto les experiències que vam viure en un altre dels Albergs Costa Brava Pirineu.

Aquesta vegada ens trobem a Sant Joan de les Abadesses, un poblet de l’interior de la Costa Brava amb molta història, conegut pel seu monestir i el seu famós Pont Vell.

Aquest lloc també ho visiten moltes famílies que volen passar el cap de setmana i conèixer la via verda per fer-la amb bicicleta.

Així que en aquesta ocasió ens allotgem en el Alberg Ruta del Ferro, uns antics magatzems de l’estació de trens. Té una situació privilegiada per allotjar-se en família: està al costat d’un camp de futbol, un parc infantil molt gran amb herba i la via verda que passa per allí mateix. És a dir, tot accessible sense necessitat de creuar cap carretera.

I quines van ser les activitats que ens van proposar aquesta vegada des de Família Intrèpida?

La primera activitat que vam realitzar va ser anar a conèixer un molí de farina del segle XIV que s’utilitzava per elaborar els productes per al monestir, el Molí Petit. S’ha convertit en un eco-museu on els nens van participar en el taller de fer pa. Ho van passar molt bé posant les mans en la massa i donant la forma que volien al seu pa.

Mentre esperàvem que surtissin del forn, ens van explicar el funcionament del molí en els seus inicis i ens van ensenyar les moles que servien per moldre la farina així com el dipòsit d’aigua que les feia funcionar. També vam passar una estona divertida en una petita zona ajardinada on hi havien algunes gallines.

A la tarda, aprofitant que la via verda passa per al costat de l’alberg, vam agafar les bicis per passejar una estona, ja que és un camí ideal per fer amb nens de totes les edats. Es tracta d’una antiga via de tren que va quedar en desús i es va convertir en un agradable camí per passejar amb bicicleta. En els albergs disposen d’algunes bicicletes però és millor consultar amb ells abans d’anar per conèixer la disponibilitat.

A tan sols 5 minuts de l’alberg, trobareu, al costat de la via verda, un camí que porta fins al Gorg de Malatosca, un lloc amb una llegenda sobre bruixes que farà les delícies de grans i de petits. Històries que deixen volar la imaginació i que fan màgic aquest lloc.

Havent sopat, va venir a buscar-nos a l’alberg en Xavier de l’empresa Alt Ter. Ens va explicar en el que consistia l’activitat nocturna, vam sortir amb els frontals i llanternes a buscar mapes que ens guiarien per un camí fins a trobar fitxes d’animals nocturns que viuen per aquelles muntanyes.

Però no podíem anar-nos sense conèixer la història del Comte Arnau, personatge molt important a la zona del Pirineu català. Amb ens Xavier, ens apropem fins al poble de Gombrèn on visitem un petit museu dedicat a aquest personatge i on vam veure els objectes que van trobar en les excavacions del Castell de Mataplana, lloc on va estar allotjat el Comte.

Coneixent ja la història i la gran llegenda que envolta aquest personatge, ens dirigim amb en Xavier fins al Castell, descobert fa 30 anys (el 1986) pel propietari dels terrenys on es troben les seves ruïnes. Va ser declarat bé d’interés cultural a nivell nacional. Les ruïnes d’aquest castell es troben al costat de la petita ermita de Sant Joan de Mataplana. Solament es pot entrar amb guies, en cas contrari trobareu la porta tancada.

Allà ens va explicar per a que servia cadascuna de les diferents cambres que encara estan marcades per restes de parets i arcs. Una curiositat és que en un dels arcs trobareu una pedra molt, molt suau que diuen era la que sempre tocava el Comte ja que deien que mantenia la joventut.

Un altre dels llocs que també ens van ensenyar, va sar el Gorg dels Banyuts. Un lloc preciós envoltat de natura i aigua que amaga una altra llegenda del Conde Arnau, doncs diuen que és aquí on apareix cada nit amb el seu cabll de foc.

Aquí van acabar les fantàstiques aventures viscudes aquest cap de setmana amb Família Intrèpida. Però abans us deixo amb la nostra opinió sobre l’alberg.

L’Alberg Ruta del Ferro està molt bé preparat per rebre famílies, disposa d’una sala de jocs per a nens de diferents edats. Les habitacions són de diverses capacitats, des de 4 fins a 9 persones amb bany complet dins de la mateixa. En el menjador ens van servir un menjar saludable i perfecte per a un bon sopar després d’un dia ple d’activitats.

Per veure tot el que vam fer podeu mirar el video de Albergs Costa Brava Pirineu realitzat per Juls Produccions:

—————————————————————————————————————————-

Gràcies a Albergs Costa Brava Pirineu i Familia Intrépida per aquest fantàstic cap de setmana que hem passat juntament amb les famílies de Tot en Familia, Petits Retrats, On anem Familia?, Small and Nice y Familias en Ruta.

També et pot interessar:

– Família Intrépida a Llançà: buscan sirenes i tresors pirates.

– Família Intrépida a Banyoles: com a bons biòlegs.

– Família Intrépida a La Vall d’en Bas: una vall mágica.