“ELS VILELLA – ARBÓS SE’N VAN A SARDENYA!!” – Relat núm.: 7

Us deixem un nou relat. Aquest cop, ens fan descobrir una illa plena de platges i aigues meravelloses per veure!

“Hola a tots! Som el Miquel Àngel, la Judith, el Jordi i el Martí…els Vilella-Arbós.

Aquest any a casa nostra, tocava fer viatge a les vacances, doncs cada dos anys fem escapada obligatòria…Ens va costar decidir a on anar. Però al final, per votació , vam decidir que marxaríem a Sardenya!!!

Itàlia!!!! Mamma mia!! Pizzes, pasta, sol, platja…en teníem moltes ganes!!

Comencem a pensar quin tipus de viatge volem, que si hotel, que si casa, que si aparthotel…És difícil al començament, doncs totes les opcions tenen coses bones i dolentes, però després de molt rumiar acabem triant una opció que fins avui no havíem fet mai.

Entrem a la web www.homeaway.es . És una web, on hi ha tot tipus de cases i apartaments que pots llogar per tot el món. Un dia, dos dies, una setmana , un mes….n’hi ha que són particulars i d’altres que son per agència , com va ser el nostre cas. Està molt bé, doncs a la web surten fotos del lloc en qüestió, i et pots fer una idea del lloc on vas.

Vam trobar una caseta a Budoni, a la BAhia Santa Anna, al nord-est de Sardenya,  a 40 kms de Costa Esmeralda, un dels llocs, que ens deien, més macos de Sardenya.

En el nostre cas l’agència amb la que vam contactar  ens donaven molt bé tota la informació sobre la casa, la ubicació, etc. I en el moment de fer el pagament, ens van passar un mail amb fotos, adreces, telèfons, indicacions..etc. Ben informats!

L’altre part del viatge…el desplaçament. Ens volíem endur el nostre cotxe, i per tant la única manera era anar amb ferry. www.grimaldi-lines.com . Entrant a la web reserves tot el viatge. Com que eren 12 hores de viatge i de nit, vam agafar camarot.

El ferry estava molt bé. Camarot net i còmode, amb lavabo i dutxa dins. AL vaixell hi havia 2 restaurants i 2 bars, sala de jocs ( maquinetes )i sala de jocs per nens petits. I a dalt a la coberta un bar amb musiqueta durant tot el viatge!! A la tornada també vam agafar     camarot, però vam gaudir més del vaixell.

Ja ho tenim tot..bitllets, i casa!!

El 17 d’agost arribem a Sardenya, baixem del vaixell a Porto Torres, i agafem cotxe cap a Budoni. Amb tres quarts d’hora ja hi érem . La distància no era molt llarga, però els límits de velocitat a Sardenya son molt baixos ( carreteres a 50 – 80 per hora ), així que no corríem gaire.

Ja instal·lats a la caseta, planifiquem una mica els dies. I comencem a fer ruta per la illa. Cal dir que és una illa que l’únic que val la pena son les platges. L’interior no té gran cosa, ni tan sols la capital, Cagliari, és gaire maca. Ara bé, si aneu a Sardenya, prepareu-vos a gaudir d’unes platges que els hi diuen els carib europeu!! I us assegurem que no és per menys!!

A Sardenya podeu triar platges i platges i platges ( SPIAGGIA en italià )…no s’acaben. Cada dos per tres tens desviaments de carreteres cap a platges. Cal dir que en la gran majoria , el pàrquing del cotxe s’ha de pagar. N’hi ha que son una tarifa fixa, i n’hi ha d’altres que vas a preu per hora. No surt gaire car ( 3 -5  euros un matí de platges ), però clar, si no hi estàs acostumat…

Fem platges com La Cinta a Sant Teodoro, Cala Brandinchi, una mica més amunt, Posada ( a 10 minuts de la casa on érem ), Capo Coda Cavallo,i a la mateixa Bahia santa Anna, darrera els apartaments, teníem platges rocoses, però on no hi havia mai ningú!. Difícil de triar la més maca. Totes precioses, i diferents…

Aigües transparents, aquaris a peu de sorra, aigües netes, amb una combinació de colors, que no es pot explicar. S’ha de veure !!…Aquí us ensenyo algunes de les platges on hem estat!!.

Gaudint del fons marí

Cala Brandinchi

Capo Coda Cavallo

Posada Santa Maria Navarresse

Posada i Santa Maria Navarresse

Un dels llocs de visita obligada  és  la Illa MAdalena i la Illa Caprera ( Isola, illa en italià ). Illes situades al nord – est de Sardenya a l’arxipièlag de MAdalena. Heu d’arribar al poble de Palau, i un cop allà trobareu moltíssimes agències que ofereixen vaixell per anar fins a les illes i  algunes més que hi ha a l’arxipèlag. Dins del bitllet teniu el dinar inclòs …Llògicament aquest agències cobren molt més ( entre 60 – 100 euros per persona ).

Nosaltres vam contactar amb www.delcomar.it ( al mateix Palau hi ha la oficina ). Ells et porten amb ferry, on pots passar el cotxe de Sardenya a l’arxipèlag ( 50€ un cotxe amb els 4, anar i tornar). Un cop allà, voltes amb el cotxe per illa Madalena. Aquesta té una carretera d’uns 20 kms que voreja tota la illa, i pots parar a la platja que vulguis. Un cop feta, passes per una carretera “impressionant”, per sobre del mar, que et porta a la illa de Caprera . Grans pinedes on fer picnics, i platges tant o més maques que Madalena.
Quan acabes de fer la volta, agafes el ferry de tornada ( tornada oberta quan vulguis, i cada 30 minuts tens ferry )

Ferry Delcomar

Carretera de Madalena a Caprera

També vam visitar Porto Cervo ( una mica més avall de Palau ). Com diu la guia, un port i poble orientat als molt molt rics , o un Disneyland per adults vestits de Gucci.  Vaixells privats, a quin més gran, botigues de marques Gucci, Dolce Gavanna,  Prada, Versaci, Giorgio Armani, etc…i nosaltres que miràvem i rèiem dels preus que hi havia a les botigues…era una broma?????

Ara bé, maco de veure… una part més de Sardenya!!

Per finalitzar el viatge, l’últim dia anàvem a L’alguer…PAÍS CATALÀ DE SARDENYA!!! La ciutat més maca de Sardenya , per nosaltres .  Érem una mica incrèduls, amb el fet de trobar gent de l’Alguer parlant en català. Crèiem que no seria cert…i la sorpresa va ser nostra quan sí que en vam trobar, i ben ràpid. Varies persones ens van atendre en català, i d’altres tot  i que no el parlaven, però el coneixien i ens entenien.

A l’Alguer és maco agafar el Trenino Català, un trenet que et fa una volteta pel casc antic de l’Alguer, mentre pels altaveus, i en català, t’explica tot el que estàs veient i la història del lloc.

També val la pena agafar un vaixell que et porta a les Grotta di Nettuno, unes coves al ben mig del mar. Maques de veure, però també molt espectacular el viatge fins a les coves, on es veuen uns penya-segats impressionants caient al mig del mar.

A les coves si pot arribar amb cotxe , però després has de baixar uns 656 esglaons              ( recordeu que després s’han de pujar…..). Però la manera més ràpida és comprar el bitllet a una companyia que es diu Ferry Navisarda, i et porten i tornen a les coves.

Tant el bitllet del tren ( que es compra al mateix tren) com el bitllet del ferry, que es compra a la caseta de l’agència, estan tots ubicats al port de l’Alguer.

I aquest ha estat el nostre viatge. No és tant una illa per visitar moltes coses, si no una illa per relaxar-te, descansar, banyar-te en unes aigües paradisíaques, i veure un aquari inacabable de peixos, estrelles de mar, cavallets de mar, eriçons..etc… a peu de sorra. No té preu!!! Els nens han gaudit molt del fons marí, incomparable amb aquari de Barcelona ni d’enlloc.!!!

Us deixo amb aquesta meravellosa posta de sol que vam tenir l’últim dia a l’Alguer!!