Un dia a Santorini

També en / También en / Aussi en: Spanish

Aquest viatge a Grècia va ser totalment improvisat. Ens va passar que vam haver d’anul·lar un viatge i no vam poder recuperar els diners de tots els vols. Teníem un vol d’Atenes a Barcelona que ens feia d’escala d’un de més llarg que vam haver de cancel·lar. Vam poder recuperar tot excepte aquest últim.

Hi havia dues opcions: deixar perdre el vol o muntar-nos una escapada a Grècia agafant un vol d’anada. Vam optar per la segona opció.

Va ser una escapada molt curta de tan sols 4 dies però, aprofitant l’ocasió, ens venia de gust conèixer alguna de les precioses illes de Grècia a més d’Atenes. Així que, comptant amb tan poc temps ens vam decidir per Santorini.

En els mesos d’estiu, hi ha vols directes des de Barcelona a Santorini. Val la pena dir que el vol que vam trobar només estava disponible en horari nocturn, arribant de matinada a l’illa.

Si arribeu a Santorini amb aquest mateix vol nocturn, heu de comptar que aterrareu cap a les 3 de la matinada hora d’allà. Una vegada a l’aeroport les oficines dels cotxes de lloguer estan obertes només per a rebre als passatgers d’aquest vol i oferir-los el lloguer d’un cotxe tant si l’heu reservat amb anterioritat com si no.

No compteu amb poder quedar-vos a l’aeroport fins al matí perquè no hi ha seients a la sala d’arribades i és veritablement petit (estava en obres).

No hi ha molts allotjaments a l’illa que et rebin a aquestes hores de la matinada. Per a la primera nit, un parell de dies abans, vam trobar un que ens va anar d’allò més bé. Era l’Hotel Perissa, un hotel senzill que ens va anar molt bé per a poder descansar unes 6/7 hores abans de començar a conèixer l’illa. En Freddy, el propietari, ens va facilitar el seu mòbil per a trucar-lo i despertar-se per a donar-nos la clau. Ens va rebre amb unes ampolles fresques d’aigua de regal.

Al matí ja estàvem disposats a recórrer l’illa amb el cotxe de lloguer. Conduir per les carreteres de l’illa és fàcil encara que no vam veure gairebé senyalitzacions. Et trobes moltes motos i quads de lloguer, encara que per a nosaltres que viatgem 5 era més pràctic llogar el cotxe.

Com per a la segona nit vam voler dormir en un dels coneguts allotjaments cova, el primer que vam fer va ser anar fins allà, aquesta vegada la mateixa Oía. Volíem passar una nit en aquestes cases coves típiques de l’illa i vam trobar una perfecta: Cleo’s Dream Villa.

Decorada amb molt de gust, un jacuzzi a la terrassa i unes vistes precioses a la Caldera de Santorini.

Es troba en una situació ideal per a passejar pel carrer principal del poble, a tan sols 3 minuts a peu, i al mateix temps molt tranquil perquè no és habitual que els turistes baixin pels carrers on es troba l’allotjament, a menys que no estiguin en un d’ells.

A més de les seves cases blanques i alguns edificis amb les copes blaves, el més conegut d’Oía són les seves postes de sol. Per a veure, la que diuen ser una de les més boniques postes de sol del món, cal anar a l’antic castell i els seus voltants. Cert és que s’ajunta molta gent per a veure aquest moment però si no s’és molt exigent, sempre hi ha un racó on poder gaudir del moment.

També vam visitar la Platja Vermella coneguda així pel color de les parets de pedra i de la sorra. Per a arribar fins a ella cal caminar uns 15 minuts per un camí escarpat, així que millor portar un bon calçat.

Molt prop d’aquí es troba el far de Akrotiri. No es pot entrar a l’edifici però des d’allà es té un altre punt de vista de la Caldera de Santorini veient enfront Oía i els altres pobles com Fira, Firostefani i Imerovigli.

Com només disposàvem d’un dia, i preferíem prendre’ns el nostre temps i no córrer per a veure-ho tot, no vam visitar altres pobles, encara que si s’apura una mica més teniu temps de visitar almenys un o dos. Nosaltres avam aprofitar per passejar per Oía.

L’endemà vam agafar un vol cap a Atenes, la nostra segona parada. En menys d’una hora arribeu a la capital de Grècia. També podeu fer-ho amb vaixell encara que triga, agafant el més ràpid, unes 5 hores.